21.06.2025 14:41
468
0

Pirms divām nedēļām noslēdzās trīspadsmitā DISCOMANIA OILHEAD sezona un esam uzzinājuši jaunos čempionus un pārējos laureātus. Sezonas noslēdzošais posms izvērtās gana spraigs, jo gandrīz visās klasēs vēl bija jānoskaidro čempiona tituli vai kāda cita godalgota vieta. Kādam paveicās vairāk, kādam mazāk, bet...tāds tas sports un īres kartings ir, kā saka, čempions var būt tikai viens!
Sezona ir noslēgusies un kamēr visi laureāti izvēlas balvas, kuras tiks pasniegtas apbalvošanas ceremonijā 23. augustā, tikmēr 13. jūlijā, Jelgavā norisināsies jau 4. DISCOMANIA OILHEAD ČEMPIONU KAUSS, kurā tiks aicināti piedalīties TIKAI iepriekšējo sezonu visu klašu čempioni. 13 gadu laikā par čempioniem kopumā ir kļuvuši 61 braucējs, no kuriem 1 ir pieckārtējais, 2 trīskārtējie un 11 divkārtējie čempioni!
Sacensībās visi dalībnieku tiks līdzināti līdz 100 kg un tiks izmantots formāts, kurš ir pietuvināts pasaules/eiropas/Rotax kartinga čempionātu formātam.
Plānojas diezgan padaudz braukšanas laika (50 minūtes/katram), līdz ar to, dalības maksa būs EUR 90.00, kurā ir iekļauts 1 treniņš, kvalifikācija, 4 iebraucieni un fināls, kādam pat 2 fināli.
Visi dalībnieki saņems piemiņas medaļas un uzvarētājs - ceļojošo ČEMPIONU KAUSU, uz kura tiks iegravēts jaunā čempiona vārds! TOP3 braucēji papildus saņems arī Dāvanu kartes no mūsu uzticamā sadarbības partnera Trackday.eu, kā arī no trases, Mareka Štolcermaņa personā, saņems iespēju izbraukt visi kopā ar ROTAX īres kartiem, kuri ir vairāk kā 2x jaudīgāki par standarta SODI īres kartiem!
Sākam iesildīties (4 dienas iepriekš norisināsies TRACKDAY.eu RX KART (www.rxkart.lv) 2. posms, turpat Jelgavā) un tiekamies trasē!
Kā radās un attīstījās DISCOMANIA OILHEAD čempionāts!
Par uzzinātu sīkāk par pašiem čempionāta pirmsākumiem, interneta dzīlēs ir ļoti labs video, kur mēs ar Jāni Keišu viesojāmies OTV studijā un izstāstījām, kā radās čempionāts un kādas bija pirmās sezonas - https://www.youtube.com/watch?v=d4irqEht1js&t=74s
Čempionāts oficiāli notiek no 2012. gada septembra, lai gan pirms tam bija viena sezona, kad dzima čempionāts dažu savākušos entuziastu pulciņā un tad mēs braucām katru otrdienu un notika pirmie 33 posmi. Izbraucām katrs pa 10 minūtēm un mājās, sākām tajā laikā plkst. 8 vakarā.
Kad tas pasākums jau izvērtās tā nedaudz nopietnāk (sākot no 2012/2013 gada sezonas), tad pirmās 2 sezonas bija 5 klases (PRO, vieglā, vidējā, smagā svara un dāmu) un ieskaitē tika ņemti visi posmi un finālā brauca tikai puse no dalībniekiem, pārējiem sacīkste beidzās jau pēc pusfināliem. Posmi notika tikai GoPlanet hallē, kura vairs nav un 333 trasē, kā arī pirmie 2 posmi notika pie Arēnas Rīga, kur uz laiku tika izveidota trase.
2013/2014 gada sezonā 2 posmi norisinās jau Jelgavā, vēl uz vecā asfalta, kā arī sākām atkal braukt Ātruma Ciltī, kur dzima čempionāts. Liels notikums bija, kad 2014. gada ziemā notika pirmās sacensības Latvijā īres kartingiem uz ledus, kurš bija sezonas 11. posms. Tad bijām 20 dalībnieki, pieejami bija 4 gokarti, trasi būvējām paši, sniegu stūmām paši, laika mašīnu uzstādījām paši. Bija jautri un vienoti.
2014/2015 gada sezonā vieglā klase tika apvienota ar vidējā svara klasi un tika izveidota jauna klase - Junioru klase, kurā piedalījies braucēji no 9 līdz 14 gadiem un tad jau kopvērtējumos 2 posmi netika ņemti vērā, tāpat, atkal pirmo reizi Latvijas īres kartingā tiek ieviests džokeraplis, kurš tika eksperimentēts sezonas noslēguma sacīkstēs (https://www.youtube.com/watch?v=xj1AsdtfAe0). Pašā sezonas sākumā pirmo reizi dodamies uz Madonas trasi, kur esam atkal pirmie, kas braucam sacensībās ar īres kartingiem, kuri pirms tam tur nebija.
2015. gada janvārī pirmo reizi dodamies izbraukumā uz Tallinu, kur notiek pirmais dubultposms, pie tam, 2 dažādās trasēs…tas bija traks pasākums.
Visus šos gadus čempionāta apbalvošana notika trasē beidzamajā posmā, vai tika organizētas atsevišķas sezonas noslēguma sacensības, pēc kurām tad notika apbalvošana.
2015/2016 gada sezonā tiek izveidota vēl viena klase - PRO XL. Pirmo reizi braucām jaunizveidotajā 333 mazajā trasē, kurā gan notika sacensības tikai 3 reizes, kad arī bija beidzamās reizes, kad viesojāmies 333 trasē un par mājas trasi kļuva Jelgavas trase, kurā 2016. gada ziemā sākam braukt pa ledu arī uz Rullīša dīķa. Sezonas beigās arī atklājām jaunu trasi Lietuvā, starp Viļņu un Kauņu, Elektrēnos, kurā čempionāta vēsturē kopumā pabijām 2 reizes, un ir ļoti liela iespēja, ka tajā atgriezīsimies 2025/2026. gada sezonā, kur varētu norisināties dubultposms Plytines trases vietā (Speedway trasi ir iegādājušies Plytines trases saimnieki). Bet sezonas noslēguma sacīkstēs pirmo rezi devāmies uz Kandavas trasi, kurā pēc ilgas tiesvedības atkal bija pieejami īres kartingi. Kandavā nu vairākas reizes sezonā braucam joprojām.
Sezonas apbalvošana norisinās jau glaunā atmosfērā, veikalā DISCOMANIA, kurš toreiz atradās uz Avota/Ģertrūdes stūra. Youtube ir pieejams video par to sezonu un pašu pasākumu (https://www.youtube.com/watch?v=i21igABXVhg )
2016/2017 gada sezonā tiek likvidēta Junioru klase, bet tiek atkal atdalīta vieglā no vidējās svara klases. Pirmo reizi dodamies uz Viļņas trasi Plitynes kartodromas, kurā notika dubultposms un kopš tā laika, marta mēnesī joprojām uz turieni braucam un joprojām tur notiek dubultposms. Sezonas izskaņā posms notiek arī Rīgā, Uzvaras parkā, kurā no Jelgavas tika atvesti karti.
Apbalvošana jau notiek Biķernieku administrācijas ēkā, kur tā notika arī nākamajā sezonā.
2017/2018 gadā sezonas kopvērtējumos jau netiek skaitīti 3 posmi, kā arī tiek ieviesta lojalitātes programma. Sezonas 4. posms pirmo reizi notika Tallinas trasē FK KESKUS, kad šķūrējām lapas pa trasi, jo trase atradās tādā kā parkā…beigās tikai uz ideālās trajektorijas nebija lapas un normāli gāja kādi 4 karti. Uz šo trasi bija plāns doties, maija mēnesī, gadā, kad sākās pandēmija, bet diemžēl plāni izjuka.
2018/2019 gada sezonas izskaņā pirmo reizi dodamies uz jaunatklāto indoor halli XL RIGA, kurā arī turpmākos 2 gadus notika apbalvošana. Arī turpmākie indoor posmi Latvijā notika tikai šajā hallē, vairs nedevāmies uz morāli novecojošo, ar sadegušo kafejnīcu, kartinga halli Ātruma cilts.
2019/2020 gada sezona bija izaicinājuma pilna ne tikai mums, bet visai pasaulei - tieši pirms Vilņas posmiem sākās covid19 pandēmija un čempionāts tika apturēts uz 75 dienām. Bet pie pirmās iespējas to atsākām, sadalot posma dalībniekus 3 daļās, lai netiktu pārsniegti 25 cilvēki vienā reizē. Tika ieviesta, ļoti super lieta, kā sacensību saraksti, info, rezultāti WhatsApp grupā, ļoti ērti visiem un dabai saudzīgi. Dēļ pandēmijas, pirmo un visticamāk, vienīgo reizi uz Plytines trasi devāmies jūnijā, uzreiz pēc tam, kad bija iespēja bez karantīnas iebraukt Lietuvā. Dēļ lielā pārtraukuma sezonu nācās samazināt par 2 posmiem, kuru noslēdzām ar pirmo dubultposmu kādā no Latvijas trasēm jeb Jelgavā.
2020/2021 gada sezonā tika ieviesta dāmu klases svēršana un svara līdzināšana līdz 70 kg, kā arī tika izveidota vēl viena klase - PRO S, kopā jau tagad ir 7 klases. Turpinājām praktizēt dienas sadalīšanu pa daļām, bet gandrīz visi posmi norisinājās policijas uzraudzībā, bet neskatoties uz to, sezona bija visapmeklētā un sezonas noslēdzošā daļā, Kandavā, tika uzstādīts uz to brīdi Latvijas rekords īres kartingā - 81 dalībnieks vienā posmā, kurš gan tagad ir pārspēts jau vairākas reizes. Un, protams, nevar pieminēt jaunu apbalvošanas ceremoniju ēras sākumu, kad tas jau notiek 2 dienās, ar nakšņošanu un ballēšanos līdz rīta gaismai atpūtas komplekšā ROŽMALAS! Paldies par šo iespēju Artim Dzelzkalējam, kurš gan mūs izturēja tikai 2 gadus!
2021/2022 gada sezona turpinājās pandēmijas ēnā un pēc veiksmīga sezonas starta, oktobra beigās tika aizliegta jebkāda pulcēšanās un novembra beigās nācās dalībniekus šķirot vakcinētajos un nevakcinētajos, jo pasākumiem tika ieviests zaļais režīms. Pirmo reizi čempionāta vēsturē, tikai 2 posmi notika darbadienās. Diemžēl nebija neviena ledus posma, atkal atgriezāmies atjaunotajā Biķernieku hallē, kā arī sezonas noslēgumā apmeklējām pilnīgi jaunu trasi Šauļos.
Pēc sezonas, par godu čempionāta 10 gadu jubilejai, tiek atklāta jauna čempionāta tradīcija - sacensības DISCOMANIA OILHEAD ČEMPIONU KAUSS, kurā piedalās TIKAI iepriekšējo sezonu čempioni un kuri sacensībās tiek līdzināti līdz vienam svaram - 100 kg.
2022/2023 gada sezonā pandēmija beidzās un netika vairs noteikti nekādi ierobežojumi un varējām atkal turpināt čempionātu pilnā jaudā. Sezonā darbadienās notika tikai viens posms - pirmais, bet jau šajā sezonā visi posmi notika tikai brīvdienās, kas, visticamāk, arī paliks kādu laiku.
Sezonas sākumā atklājam vēl vienu trasi Šauļos, kurai īpašnieki ir tie paši, kas otrai Šauļu trasei un kas arī jau kļuvusi par čempionāta vienu no pamattrasēm. Šobrīd gan ir plāns doties uz Šauļu trasēm ik pa gadam - vienu sezonu uz vienu trasi, nākamo uz otru trasi. Ziema mūs atkal nelutināja, nebija neviens posms uz ledus un sacensību kalendārs bija diezgan saraustīts - nācās pārcelt, atcelt posmus un beigās 3 reizes devāmies uz indoor trasi - Biķernieku hallē. Bija domā uzorganizēt pirmo posmu ar elektrokartingiem Igaunijā, bet saimnieks izrādījās tik neatsaucīgs, ka 2 mēnešu laikā neko tā arī neizdevās sarunāt. Bet uz maija svētkiem izdevās sarunāt visu ar citu Igaunijas āra trasi, kura atrodas Poltsemaa un čempionāta kalendāru papildinājām ar vēl vienu jaunu trasi, kurā jau ir notikuši 3 posmi.
2023/2024 gada sezona arī bija diezgan raiba - sezonas sākums itkā mierīgs, tika izlemts tikai vienu reizi doties uz Biķernieku halli, kas gan šobrīd ir aizstāta ar jaunatvērto, manuprāt, labāko indoor trasi Latvijā, kura atrodas Teikā. Pēc jaunā gada, izskatījās, ka atkal kārtīga ziema pie mums neparādīsies un sākās pārcelšanas, atcelšanas, izmaiņas, bet beigās, atkal tika ieviestas pāris jaunumi čempionātā - pirmo reizi posms notika ar elektrokartingiem Viļņas trasē un pirmo reizi, ar Jelgavas džeku atbalstu, devāmies izbraukuma posmā ledus meklējumos jeb uz Balvu ezeru, kas bija ļoti interesanta pieredze, ar dažādiem notikumiem un, visticamāk, Balvu ezers varētu kļūt par regulāru čempionāta sastāvdaļu, varbūt kādreiz arī vairākas reizes sezonā.
Tiek iedibināta ari jauna balva, EUR 100.00 vērtībā, kas tiek piesķirta - KOREKTĀKAJAM SEZONAS BRAUCĒJAM, kuras iniciatori ir Gatis Glāznieks un Juris Petruss. Balva tiek piešķirta braucējam, kuram vismaz 15 sezonas posmos ir vismazāk soda sekunžu.
Tāpat, čempionātam pievienojās jauns sponsors - elektromateriālu lieltirgotājs ADTS, paldies Aināram un Tomam Pumpišiem par atbalstu!
2024/2025 gada sezona iesākās diezgan jaudīgi un kopumā bija viena no labākajām sezonām. Ziema atkal nebija mūsu sabiedrotā, bet tā vietā 3 posmi norisinājās jaunajā KARTINGS.lv hallē, kuri pulcēja lielu skaitu dalībnieku. Trešajā posmā tika izmēģināts arī pretējais trases virziens, kurš daudziem patika labāk, kā trases pamatvirziens. Atkārtojām arī posmu ar elektrokartiem Viļņas trasē, kā arī bijām uz Balvu ezera vienīgajā ziemas nedēļā. Ledus gan vairs nebija 30+ cm biezs, bet sacensības izdevās aizvadīt un uzreiz pēc mūsu aizbraukšanas uz ledus parādījās ūdens. Noteikti uz Balviem dosimies arī nākošajā sezonā.
Sezonas izskaņā tika atlāta vēl viena jauna trase čempionāta kalendārā, Laitse Rally park, kas atrodas Igaunijā, Hingu küla apriņķi un to ir projektējis slavenais Tilkes birojs, līdz ar to, čempionāta kalendārā ir jau 2 trases, kuras ir projektējis Tilkes birojs. Pēc pirmā apmeklējuma, izskatās, ka trase būs stabila vērtība čempionāta tuvākajos gados.
Iepriekšējās DISCOMANIA OILHEAD 13 sezonās, ir notikuši 254 čempionāta posmi.